ÚSTECKÝ DEN D VYHRÁLA MARTINA ŠTEFANKOVÁ, KTERÁ VYLEPŠILA LÉČEBNOU KÚRU NAŠICH BABIČEK

Zuzana Kotuliaková / 12. května 2017 / Z Česka

Finále podnikatelského inkubátoru StartUp Go pro začínající podnikatele zná svého vítěze. Hlavní cenu v hodnotě 20 000 Kč v podobě služeb pro rozvoj podnikání od Inovačního centra Ústeckého kraje si odnesla Martina Štefanková, která vyhrála s podnikatelským projektem vylepšených Priessnitzových zábalů. Závěrečné prezentace start-upů před odbornou porotou a potenciálními investory v populárním formátu á la Den D organizovalo Inovační centrum Ústeckého kraje.

Druhý běh podnikatelského inkubátoru StartUp Go od Inovačního centra Ústeckého kraje (ICUK) dospěl ve středu 10. května ke svému finále – veřejnému „grilování start-upů“. Sedm začínajících podnikatelů, které prošly tímto programem, čekala pětiminutová prezentace jejich podnikání i nabytých znalostí před odbornou porotou i potenciálními investory. Porota vybrala nakonec tři nejlepší projekty, které získaly individuální koučink vybraného mentora pro rozvoj podnikání od Inovačního centra Ústeckého kraje a České spořitelny.

První místo si odnesla Martina Štefanková s vylepšenými Priessnitzovými zábaly, druhé získala Zuzana Foktová s projektem multifunkčního stolku pro hendikepované děti a třetí místo obsadil startup Tellmehi s projektem cestovatelské sociální sítě. Cenu diváků v hodnotě 10 000 na mentorské služby pro rozvoj podnikání od České spořitelny si odnesl projekt výroby a prodeje technologicky vylepšených fotokoutků od ústeckých LDM Production.

„U vítězného projektu Mamavis se porota téměř jednomyslně shodla, že jejich podnikatelský záměr má velký potenciál uspět na trhu. I z toho důvodu je velmi rádi podpoříme dalšími našimi službami pro rozvoj podnikání,“ vysvětluje ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček.

Za nápadem vítězného projektu Mamavis stojí příběh maminky, které lékař pro léčbu jejího dítěte doporučil Priessnitzův zábal. Klasická metoda našich babiček ale u malého dítěte selhávala, nedržela na těle, dítě si jí sundávalo. A protože na trhu neexistovalo hotové řešení, přišla s vlastním, pro které si nechala schválit užitný vzor a rozběhla podnikání. Hotový vícevrstvý zábalový pás se nakonec ukázal jako velmi univerzální, a tak mohla brzy přijít s dalšími produkty, které například pomáhají při bolestech krku, šíje, zad atp.

Přihlášené začínající  (startupy) prošly inkubačním vzdělávacím programem pro začínající firmy Startup Go od Inovačního centra Ústeckého kraje. Zde dostaly několikaměsíční „nalejvárnu“ informací a rady zkušených, které jejich podnikání mělo posunout dále. Na konci podnikatelského inkubátoru je právě čekala závěrečná prezentace vypilovaných podnikatelských záměrů a „grilovačka“ před odbornou porotou a veřejností.

Další oceněné startupy:

  1. místo: Zuzana Foktová a multifunkční pomůcka (stolek) pro hendikepované děti (10 000 Kč na služby pro rozvoj podnikání)

Studentka pedagogické fakulty v rámci své diplomové práce sestrojila edukativní pomůcku pro mentálně hendikepované děti. Jedná se o multifunkční stůl, který rozvíjí pohyblivost horních končetin. Se svým produktem míří do specializovaných školek, ale nebrání se ani využití v domácnostech.

  1. místo: Robert Pecka a cestovatelská sociální síť Tellmehi (5 000 Kč na služby pro rozvoj podnikání)

Tellmehi je projekt cestovatelské sociální sítě zaměřené na komunikaci a poznávání turistických destinací mezi cestovateli a samotnými obyvateli daných destinací. Cestovatelé si mohou v aplikaci vyměňovat své zkušenosti se zkušenými místními, kteří dokáží poradit a dát ty nejlepší tipy na základě dobré znalosti místa.

Cena diváků: Tomáš Hart a Václav Mudra (LDM production) a výroba a prodej fotokoutků (10 000 Kč na mentorské služby pro rozvoj podnikání od České spořitelny)

Produkční agentura LDM Production je společnost, která se zabývá organizací akcí všeho druhu a dodává na ně své služby. V současné době vyvíjejí na základě poptávky vlastní fotostroje (fotokoutky) a řeší vývoj nového softwaru s několika inovacemi. Svým produktem cílí především na produkční, marketingové či pořadatelské agentury, kterým chtějí dodat komplexní řešení pro jejich akce.